Вчителі

Вчителі Діамантового шляху

Вчення Будди Шак'ямуні, що містяться в Канґ'юрі (канон буддизму), були записані його учнями та збережені відповідно до його передачі. Вони також були перекладені західними мовами і є для нас великим джерелом знань. Але безпосереднє керівництво на буддійському шляху зберігається сьогодні лише завдяки вчителям, які стали носіями досвіду та спадкоємцями живої, неперервної лінії наступництва від учителя до учня. Цей шлях розвитку на санскриті називається словом Гуру Йога, а тибетською Ламі Налджор. Такий спосіб практики завжди був особливо сильною стороною лінії Каґ'ю і досі залишається головною опорою діяльності центрів Діамантового шляху, створених на Заході від 1971 року.

У тибетському буддизмі вчитель називається «лама», що означає «вищий принцип» або «вищий приклад». Індійське слово «гуру» означає «той, хто настільки важкий власними гарними якостями, що його неможливо похитнути». У буддизмі Діамантового шляху вчитель є натхненним майстром медитації, який цілісно передає свої знання та досвід. Він пробуджує нашу здатність розпізнавати чудові якості ума в будь-яких життєвих ситуаціях і виявляє наші здібності. Ділячись світом власного досвіду, лама підтверджує багатство нашого ума.

Якості гарного вчителя Діамантового шляху — безстрашність, радість і любов. Лише той, хто має великий досвід і задоволений життям, хто переживає простір як радість, може передати визвольний і просвітлений рівні вчень. Він повинен бути настільки непохитним, щоб на нього можна було повністю покластися. Він доводить власну цінність невичерпною діяльністю на благо інших. Учитель Діамантового шляху відповідає за розвиток учнів, якщо вони підтримують з ним стосунки та хочуть у нього вчитися — він ніколи не забуває, що його завдання — зробити їх впевненими в собі, співчутливими та сильними. Якщо ми хочемо зростати завдяки знанням, досвіду, благословенню та захисту вчителя, нам треба довіряти йому. Це означає, що ми застосовуємо формальні практики, отримані від нього, а також ототожнюємо себе з його досконалими якостями кожної миті життя. Якщо ми практикуємо так, це забезпечить наш цілісний розвиток.

Становище вчителя буддизму не є особливо складним; йому просто потрібно робити те саме, про що він говорить. Тоді рішення обирати чи не обирати вчителя з певними характеристиками належить учневі. У Діамантовому шляху ясність духовного провідника є питомо важливою.

ХЛама Оле Нідал
«Природа речей»

Що саме ми отримуємо від вчителя Діамантового шляху? По-перше, відчуття, що можна досягти мети, Просвітлення. З його благословення ми виявляємо, що маємо набагато більше сил і здібностей, ніж могли собі уявити. Благословення лами в даному випадку не має нічого особистого. Учитель дає нам розуміння та силу 2500 років лінії прямого наступництва! По-друге, він дає нам просвітлені методи. Серед незліченних практик і форм будд він обирає для кожного зі своїх учнів ті, які, швидше за все, приведуть їх до Просвітлення.

У Діамантовому шляху є два головних вчителя — лама лінії та корінний лама. Лами лінії в традиції Каґ'ю — це завжди Кармапи — майстри медитації, котрі свідомо перероджуються від 1110 року, щоби продовжити роботу своїх попередників і підтримувати неперервність передання вчень і досвіду. У своїх 16-му та 17-му втіленнях Кармапи почали навчати в середовищі європейської культури.

Корінні лами, у свою чергу, представляють лінію для учнів. Наша корінний лама — це Лама Оле Нідал. Він виражає поле сили Кармапи та багатьох інших йогинів. Таким чином він благословляє нашу спільну працю по всьому світу. У наших центрах ми ототожнюємо себе з просвітленими якостями вчителя, практикуючи медитацію на Шістнадцятого Кармапу.

Наші Вчителі

16-Й КАРМАПА

Історія життя історичного Будди Сіддхартхи Ґаутами Шак'ямуні є прикладом ефективних дій, спрямованих на сталий людський розвиток.

Детальніше

17-Й КАРМАПА

Повчання Будди — це збірка настанов, що спрямовують наш ум на шлях осягнення його потенціалу та переживання тривалого щастя.

Детальніше

ЛАМА ОЛЕ НІДАЛ

Мета буддійської практики: Звільнення та Просвітлення. Розвиток досконалих якостей нашого ума на благо всіх істот є кінцевою метою буддизму.

Детальніше

Ханна Нідал

Історія життя історичного Будди Сіддхартхи Ґаутами Шак'ямуні є прикладом ефективних дій, спрямованих на сталий людський розвиток.

Детальніше

Лопен Цечу Ринпоче

Повчання Будди — це збірка настанов, що спрямовують наш ум на шлях осягнення його потенціалу та переживання тривалого щастя.

Детальніше

Кюнзіг Шамар

Мета буддійської практики: Звільнення та Просвітлення. Розвиток досконалих якостей нашого ума на благо всіх істот є кінцевою метою буддизму.

Детальніше

Джиґме Ринпоче

Історія життя історичного Будди Сіддхартхи Ґаутами Шак'ямуні є прикладом ефективних дій, спрямованих на сталий людський розвиток.

Детальніше

Шераб Ґ'ялцен Ринпоче

Повчання Будди — це збірка настанов, що спрямовують наш ум на шлях осягнення його потенціалу та переживання тривалого щастя.

Детальніше

Недо Кучунґ Ринпоче

Мета буддійської практики: Звільнення та Просвітлення. Розвиток досконалих якостей нашого ума на благо всіх істот є кінцевою метою буддизму.

Детальніше
Знайшовши кваліфікованого вчителя, ми повинні справді глибоко спілкуватися з ним, наслідувати його всім своїм єством і бути щирими з ним. Це означає робити правильні речі не тільки в його присутності, але й коли його немає з нами.

Лама Оле Нідал
«Природа речей»

Пояснення основ буддизму та медитації

Лама Оле попросив декотрих серед своїх учнів передавати повчання Карма Каґ'ю всім зацікавленим. Таких людей Лама назвав «подорожуючими вчителями», вони представляють базову інформацію про вчення Будди відповідно до навчальної програми Діамантового шляху, діляться знаннями про життя та діяльність майстрів Карма Каґ'ю та часто беруть участь у проведенні спільних медитацій. Вони підтримують постійний контакт з Ламою Оле та іншими подорожуючими вчителями, активно працюють у своїх центрах і можуть поінформувати охочих про майбутні буддійські події.

Подорожуючі вчителі — це люди, що ведуть повноцінне професійне життя та міцно стоять на ногах в повсякденні. Їхня діяльність щодо розповсюдження знань про буддизм не становить для них джерела доходів. На запрошення міських центрів Діамантового шляху вони проводять публічні лекції з поясненням основ буддизму та медитації, відкриті для публіки.