Карма Каґ'ю
Карма Каґ'ю — це традиція тибетського буддизму, що передає повчання, які походять безпосередньо від Будди.
Лінія Карма Каґ'ю — це школа тибетського буддизму, широко представлена в західній культурі. Від 1970-х років Лама Оле Нідал і Ханна Нідал заснували понад 700 центрів медитації для мирян, де всі зацікавлені люди можуть дізнатися про вчення Будди, навчитися медитувати та спільно розвиватися. Лама Оле читав лекції по всьому світу; він також є автором кількох книг про буддизм, перекладених більшістю європейських мов. Останніми роками Лама Оле Нідал також читав лекції на Сході, у країнах, закорінених в буддійській традиції: Японії, В’єтнамі, Південній Кореї та Бутані.
Історія лінії Карма Каґ'ю показує, що люди, які досягли Просвітлення, починали, як усі: з бажаннями та очікуваннями. Завдяки методам, натхненню та благословенню своїх учителів і, зрештою, власній праці, вони розпізнали природу ума та розвинули всі його чудові якості: безстрашність, радість і активне співчуття.
Лама Оле Нідал, «Велика печать»
Лінія Карма Каґ'ю
Повчання Діамантового шляху лінії Карма Каґ'ю походять безпосередньо від Будди. Після його смерті всі вчення Діамантового шляху, включно з найвищими, під назвою Махамудра, були передані в Індії такими досвідченими майстрами, як Тілопа, Наропа та Майтріпа. Потім їх приніс до Тибету й переклав Марпа. Там вони розвивалися завдяки діяльності Міларепи, Речунґпи, Ґампопи та лінії Кармап. Далі вони потрапили на Захід, де їх практикує дедалі більше людей.
Тілопа (988-1069) — один із найвідоміших йогинів Індії. Спочатку він навчався в монастирі Сомампурі в Бенгалії, далі подорожував Індією та навчався у досвідчених майстрів, ставши єдиним носієм усіх ліній, — як Шляху методів, так і Шляху глибинного бачення. Він почав тибетську лінію майстрів Махамудри. Свої повчання він викладав у багатьох віршах. Найвідоміший поміж них, «Махамудра з долини Гангу», широко аналізують і коментують.
Наропа (1016-1100) спочатку професор буддійського інституту в Наланді. Коли він став учнем Тілопи, вчитель піддав його багатьом випробуванням, щоб звільнити його ум від усіх концепцій. Згодом Наропа досяг Просвітлення. Потім він зібрав і систематизував вчення та медитації, які отримав від Тілопи. Ця збірка повчань має назву «Шість йог Наропи». Медитації Наропи використовують в школі Карма Каґ'ю й сьогодні. Буддисти Діамантового шляху практикують медитацію, що допомагає в момент смерті («Пхова») і медитацію «Ясне Світло».
Марпа Перекладач (1012-1097)— учень Наропи, мирянин. Він тричі ходив з Тибету до Індії, щоб навчитися у місцевих майстрів медитації. Далі він набув досвіду медитації та переклав багато вчень із санскриту тибетською, звідси походить прикладка «Перекладач». Марпа був першим тибетцем у лінії Каґ'ю і залишається її засновником у Тибеті. Як лама-мирянин, він заснував багато груп медитації в різних областях Країни Снігів.
Міларепа (1052-1135) — один з головних учнів Марпи. Історія його життя є прикладом надзвичайної рішучості в особистому розвитку. Вона показує, як наполегливо та віддано можна пройти шлях до Просвітлення за одне життя. Після навчання у Марпи Міларепа багато років медитував у гірських печерах. У нього було багато учнів і послідовників. Він часто давав свої повчання про природу ума у формі натхненних пісень, які ввійшли до канону буддійської літератури.
Ґампопа (1079-1153), після смерті дружини він прийняв чернецтво і присвятив себе буддійській практиці. Він став учнем Міларепи і, завдяки його керівництву, досягнув Просвітлення. Ґампопа був дуже популярним учителем. Історичні джерела свідчать, що у нього було близько 50 тисяч учнів. Чотири з них дали початок чотирьом найважливішим лініям школи Карма Каґ'ю: Барам Каґ'ю, Карма Каґ'ю, Пхаґдру Каґ'ю та Цалпа Каґ'ю.
Речунґпа (1083-1161) — другий найближчий учень Міларепи, йогин. Все своє життя він навчався та медитував під керівництвом Міларепи. На його прохання він кілька разів їздив до Індії, щоб навчитися в індійських майстрів і принести багато важливих передач до Тибету, таким чином збагачуючи лінії Каґ'ю.
Кармапа I, Дюсум Кх’єнпа (1110-1193) — учень Ґампопи та Речунґпи. Перед смертю він сказав своїм учням: «Я незабаром народжуся знову, щоб зберегти та поширити вчення». Так і сталося: Дюсум Кх’єнпа започаткував лінію Кармап, головних носіїв лінії Карма Каґ'ю. Це перша й найстаріша лінія, де майстри медитації свідомо перероджуються, щоби продовжити роботу своїх попередників. Лінія Кармап діяла в Тибеті до 1950-х років. Після анексії Китаєм Тибету Кармапа XVI вирушив у вигнання до Сіккіму. Кармапа XVI Ранґджунґ Ріґпе Дордже був першим у своїй лінії, хто навчав у Європі та Північній Америці. Під час своїх візитів він читав публічні лекції та давав багато інтерв'ю на радіо та телебаченні. Шістнадцятий Кармапа помер 1981 року в Чикаго, США.
Сьогодні його наступник, Кармапа XVII, Тхає Дордже, відповідає за збереження та передання повчань лінії Карма Каґ'ю. Він постійно живе в Нью-Делі, Індія. Від 1999 року Кармапа XVII подорожує, повчаючи. Він також активний у соціальних мережах, де ділиться буддійськими повчаннями. Кармапа XVII двічі відвідав Україну – 2005 та 2009 року. На запрошення Лами Оле Нідала він давав повчання та посвяти у Києві (2005) та проводив кількаденний курс з повчаннями та посвятами в українському ретритному центрі Карма Каґ'ю (2009). Під час візиту 2009 року Кармапа відвідав центри Діамантового шляху у Харкові, Дніпрі та Запоріжжі.
Лама Оле Нідал є учнем Кармапи XVI, Ранґджунґа Ріґпе Дордже. Він навчає переважно на Заході, ґрунтуючи свої пояснення на джерелах, написаних великими вчителями Каґ'ю, та власному досвіді медитації. Під час курсів, які проводяться в центрах Діамантового шляху, він широко обговорює та коментує «Махамудру долини Гангу», «Велику Печать» Кармапи III, Ранґджунґа Дордже, «Пісню Махамудри» Кармапи XVI Ранґджунга Ріґпе Дордже та повчання Лами Шанґа.