Лінія Карма Каґ’ю

Лінія Карма Каґ’ю — одна з чотирьох основних шкіл тибетського буддизму. Оскільки це лінія прямого усного передавання, медитація вважається тут особливо цінною. Завдяки взаємодії з досвідченим вчителем, ці методи можуть привести до безпосереднього переживання природи ума. Історичний Будда Шак’ямуні вчив методам Карма Каґ’ю своїх найближчих учнів. Надалі ці методи передавали індійські махасиддхи Падмасамбхава, Тілопа, Наропа, Майтріпа та славні тибетські йогіни Марпа та Міларепа. У ХІІ сторіччі ченець Гампопа передав повчання першому Ґ’ялва Кармапі, чиї послідовні свідомі переродження зберегли вчення живим і міцним досі. Нині великі тибетські вчителі (тиб. лами), такі як Й.С. Кармапа XVII Трінле Тхає Дордже та Шамар Рінпоче передають цю безперервну традицію під час відвідин багатьох буддійських центрів Карма Каґ’ю в усьому світі.

Школа Карма Каґ’ю пропонує практичне вчення, яке можна застосовувати в повсякденному житті. Усе багатство цих методів доступне для мирян та йогінів, за їхньою допомогою можна розвивати притаманні уму багатство та ясність як в медитації, так і в повсякденній діяльності. Дах самозвільнювального вчення Великої печатки спирається на три колони: перевірені недогматичні повчання, медитація та методи, здатні зміцнити досягнуті рівні усвідомлення.

Карма Каґ’ю — жива традиція

Лінія Карма Каґ’ю — одна з чотирьох головних шкіл тибетського буддизму. З початку 70-х років XX століття вона набула великого поширення не лише на Сході, але й на Заході.

Ця школа бере початок від історичного Будди (560—480 рр. до н. е.), її знання передавали впродовж півтори тисячі років у Індії різні майстри медитації. Майже тисячу років тому, коли мусульманські завойовники практично знищили буддійську культуру в Індії, передача повчання поширилася далі на північ, до Тибету. Провідну роль у розвитку школи Карма Каґ’ю відіграли мирянин Марпа та його головний учень, відомий йогін Міларепа.

Тибетець Марпа (1012—1096) після багаторічних подорожей і пошуків приніс буддизм з Індії на свою батьківщину, до Південного Тибету. Він переклав із санскриту багато текстів і зробив їх близькими та зрозумілими тибетській культурі.

Міларепа (1052—1135), учень Марпи, завдяки особливій наполегливості досяг Просвітлення і відкрив цей досвід своїм сучасникам у добре відомих «Піснях Міларепи».

З XII століття лінію Карма Каґ’ю очолює Кармапа, появу якого передбачив ще Будда Шак’ямуні в Махапаранірвана Сутрі і Самадхіраджа Сутрі.

Лінія Карма Каґ’ю належить до Діамантового шляху. Її основа — особливе бачення, медитація і безпосередня передача досвіду про природу ума від вчителя до учня.

Наші вчителі

Останнім часом дедалі більше західних людей цікавляться буддизмом. Оскільки часто виникають ситуації, коли хтось удає з себе буддійського майстра, завжди постає питання достовірності вчення.

Наші вчителі з Гімалаїв регулярно приїжджають на Захід, у тому числі й до України, читають лекції і дають посвячення — передачу сили. Це, перш за все, голова лінії Карма Каґ’ю Й.С. Ґ’ялва Кармапа XVII Тхає Дордже, а також другий за значенням Лама нашої лінії — Шамар Рінпоче. Крім того, на Захід приїжджають такі вчителі, як Джиґме Рінпоче, Кхенпо Чедрак, Шераб Ґ’ялцен і Міпам Рінпоче.

Перший західний Лама, від якого багато людей уперше почули про вчення Діамантового шляху і отримали передачу методів, що ведуть до Просвітлення, — данець Оле Нідал. У 1969 році Оле та його дружина Ханна стали першими західними учнями шістнадцятого Ґ’ялва Кармапи, який дав їм повну освіту буддійських лам. Після цього, за дорученням і на прохання Кармапи, Оле і Ханна Нідали вирушили на Захід, щоб передавати методи роботи з умом усім, хто їх шукає.

З того часу, ось уже понад 35 років Лама Оле Нідал подорожує світом, читає лекції та проводить медитаційні курси. Він і його учні заснували понад 650 буддійських центрів і груп.